Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania
Ujęcie w stałym obwodzie głosowania daje Ci możliwość głosowania w miejscu Twojego stałego zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów.
Możesz zostać ujęty w stałym obwodzie głosowania w gminie Linia, jeżeli:
Możesz być ujęty w stałym obwodzie głosowania tylko pod jednym adresem.
Aby zostać ujęty w stałym obwodzie głosowania należy:
wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci: papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu wnioskodawcy);
Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania można składać przez cały rok w siedzibie Urzędu Gminy Linia
Przed wydaniem decyzji o ujęciu wyborcy w stałym obwodzie głosowania Wójt Gminy Luzino jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania spełnia warunki stałego zamieszkania pod adresem wskazanym we wniosku. Decyzja o ujęciu lub odmowie ujęcia w stałym obwodzie głosowania wydawana jest w terminie 5 dni od wniesienia wniosku.
Do wniosku należy dołączyć dowody stałego zamieszkiwania np.:
Miejsce złożenia dokumentów:
Głosowanie przez pełnomocnika:
Pełnomocnictwa udziela się przed Wójtem Gminy Linia lub przed innym upoważnionym pracownikiem urzędu gminy. W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek w gminie, w której jest ujęty w stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców.
W przypadku tegorocznych wyborów samorządowych termin wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa upływa 29 marca 2024 roku. Z kolei termin złożenia wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa w drugiej turze- w przypadku niezłożenia wniosku przed pierwszym głosowaniem upływa 12 kwietnia 2024 roku.
Wniosek może być złożony ustnie, na piśmie w postaci: papierowej- własnoręcznie podpisany, elektronicznej- opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl, po uwierzytelnieniu tej osoby.
Wniosek o pełnomocnictwo musi mieć określone parametry:
Wniosek powinien zawierać nazwisko i imię(imiona), numer PESEL, adres zamieszkania zarówno wyborcy, jak i osoby, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania oraz oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo. Wyborca we wniosku może zamieścić adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego oraz informację o wyrażeniu zgody na przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych. Do wniosku należy dołączyć pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa, kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności- tylko w przypadku, gdy wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 60 lat.
Głosowanie korespondencyjne:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zamiar-glosowania-korespondencyjnego3